mandag den 19. november 2007

Google Dokumenter og Regneark - Opgaver

Opgave 1:

Prøv nu at oprette et dokument og inviter en kollega til at være medskribent.

Læg mærke til hvordan samarbejdet fungerer.

Opgave 2:

Skriv et dokument om hvad du har lært ved denne ting. Er det noget du kan forestille dig at bruge fremover?

Opgave 3:

Publicér dokumentet på din blog.




Har du mere tid til overs, kan du prøve nogle af de andre populære populære web-kontor-pakker.

Zoho

Think Free

Måske passer en af disse bedre til dine behov.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har lige prøvet at publicere et dokument til min blog. Det så helt forkert ud.

Jeg har indsat et billede i dokumentet, og der er simpelthen ikke plads nok i bloggen til at både tekst og billede kan være der!

Det går nok bedst med ren tekst.

/cje

Lille Frø sagde ...

Enig med cje i det med at publisere til bloggen - så her har jeg redigeret bagefter - og det er jo nok ikke meningen! Der er måske også nogle begrænsninger i google docs, men som sammenskrivekladderedskab er det fint. Lige nu overvejer jeg hvad vi kan bruge af blogs og andre platforme i det nordiske projekt "At sætte spor" - det giver absolut nogle megamuligheder i forhold til andre projekter jeg har været med i. Der er jo meget kommunikation - huske at gemme- huske at sende - har alle fået...? Hvem har nogle billeder? And so on...